Mercedes Benz dealer Sturm Auto B.V. wilde voor zijn(en andere) klanten een trekkerchassis bouwen voor zwaar transport in een uitvoering, die nog niet in het Mercedes Benz leveringsprogramma voorkwam:

- 4 assen, waarvan de 2 voorste gestuurd en de 2 achterste aangedreven. - luchtvering op de voorloopas en de beide achterassen, waardoor de rijhoogte beter is te beheersen en het aan-en afkoppelen eenvoudiger is, - verhoging van het toelaatbaar gewicht van de auto naar 35 ton en zelfs 41 ton met ontheffing.

Als basis voor de ombouw werd gekozen voor een MB Actros 26-tons LS 6x4 trekker chassis, dat technisch een GVW heeft van 26 ton. De belangrijkste veranderingen, die werden aangebracht aan de basisauto, zijn:Mammoet
- Chassisverlenging met 600 mm. - Aanvullende versterking van het chassis om het geschikt te maken voor een totaalgewicht van 41 ton (ontwerpsterkte 43 ton). - Bijplaatsen van een gestuurde, luchtgeveerde voorloopas, - Aanpassing van het stuur-, veer- en remsysteem aan de verhoogde eisen.

Omdat er bij een dergelijke verandering veel dynamica en sterkte problemen moeten worden opgelost, werd de engineeringen technische begeleiding van deombouw uitbesteed aan RTC Dynamics. De feitelijke ombouw gebeurde in de nieuwbouwwerkplaats van Sturm Auto B.V. door vakspecialisten op het gebied van chassisaanpassing.

RTC ontwierp de noodzakelijke versterkingen van het chassis, voerde in FEM (Eindige Elementen Methode) de sterkteberekeningen (chassis en steunen) en dynamicaberekeningen (veer- en stuur-systeem) uit en begeleidde de ombouw. De constructietekeningen en aanpassingen van schema’s werden ook door RTC verzorgd. Bij de eerste auto werd nog uitgegaan van een Mercedes Benz standaard voorloopas (8 ton) met mechanische besturing. Bij de tweede auto werd gekozen voor 9-tons voorloopas (merk Weweler) en een elektrohydraulisch stuursysteem (merk VSE). RTC verzorgde het ontwerp van de steunen, waarmee de voorloopas aan het chassis wordt bevestigd en de integratie van alle systemen. Verder worden ook de gebruikers- en werkplaats-dokumentatie en de aanvraag voor goedkeuring door de fabriek door RTC verzorgd.